Veelgestelde vragen

Hoe lang duurt het opladen?

Gemiddeld duurt het 5 uur voordat de accu 100% is opgeladen. Afhankelijk van de capaciteit van de batterij duurt dit langer of korter. Op het display van sommige e-bikes kun je deze status bekijken.

Hoe ver kan ik fietsen met een volle accu?

De actieradius van de e-bike is afhankelijk van de mate van ondersteuning, wind, heuvels en snelheid. Bij normaal gebruik kunt u uitgaan van minimaal 60 kilometer. Als de batterij leeg is kunt u de e-bike als gewone fiets gebruiken.

Hoe moet ik de accu opladen?

In elk normaal stopcontact (220V/230V) kun je de batterij van de e-bike opladen. Afhankelijk van de capaciteit van de batterij duurt dit langer. De oplader is bijgevoegd in de daarvoor bestemde tas. Opladen altijd op een droge plek. Het opladen kan het makkelijkste thuis.

Werkgever deelname: Waar kan ik mijn e-bike ophalen?

De e-bikes staan bij je werkgever in de fietsenstalling. Bij het reserveren krijg je informatie over de locatie van deze fietsenstalling. Is het niet helemaal duidelijk? Dan kun je altijd informeren bij de coördinator. Je vindt zijn contactgegevens in je dashboard.

Wat moet ik meenemen als ik de e-bike kom ophalen?

Download de app om ter plaatse het bruikleenformulier digitaal te ondertekenen en breng een geldig legitimatiebewijs mee.

Waar is het uitgiftepunt Cycle Center?

Het uitgiftepunt Cycle Center bevindt zich op: De Leeuwhof 21 in Valkenburg.

Wat zijn de openingstijden van het uitgiftepunt?

Cycle Center is geopend van dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 uur tot 17.00 uur (november - april). Kijk voor actuele openingstijden op onze website.

Wanneer moet ik de e-bike terugbrengen?

In je reservering staan de precieze data vermeld. Bovendien ontvang je 2 dagen voorafgaand aan het inleveren van je e-bike, een e-mail hierover.

Wat moet ik doen als mijn e-bike het niet meer doet?

Bel de medewerkers van onze servicedesk (085-73 25 666) en zij helpen je verder.

Wat moet ik doen als mijn e-bike beschadigd is?

Bel de medewerkers van onze servicedesk (085-73 25 666) en zij helpen je verder.

Wat moet ik doen als ik pech heb onderweg?

Bel de medewerkers van onze servicedesk (085-73 25 666) en zij helpen je verder. In veel gevallen komen wij je ophalen of we zorgen voor vervangend vervoer

Wat moet ik doen als mijn e-bike is gestolen?

Bel allereerst de medewerkers van onze servicedesk (085-73 25 666) en zij helpen je verder. Verzeker je van het feit dat je een juist ingevuld proces verbaal heeft laten opmaken bij de Politie én dat je de sleutels voor handen heeft.

Onze helpdesk zal je een instructiekaart toe sturen over hoe verder te handelen.

Kan ik een vervangende e-bike krijgen als deze defect of gestolen is?

Ja. Onder bepaalde voorwaarden stellen wij een vervangende e-bike ter beschikking. 

Ik woon over de grens, heb ik dan ook recht op pechservice?

Ja, wij controleren of je in het buitenland woont en bieden je vervolgens kosteloos onze diensten aan tot maximaal 30 km over de grens.

Hoe lang mag ik proberen?

Je kunt (tenzij anders aangegeven) 1 week 1 e-bike proberen.

Wat is het uitgiftepunt Cycle Center?

Het uitgiftepunt Cycle Center is een centrale locatie in Valkenburg waar je via Ontdek de e-bike een e-bike kunt proberen.

Wie kan een e-bike proberen via het uitgiftepunt Cycle Center?

Je kunt deelnemen als:

  • je een werknemer bent,
  • woont of werkt in Maastricht of Zuid-Limburg
  • je voornamelijk met de auto naar het werk reist.
Doet mijn werkgever mee?

Op de website vind je een overzicht met alle werkgevers die mee doen. Doet je werkgever mee, dan kun je je direct aanmelden.

Hoe lang mag ik proberen?

Je kunt 1 week 1 e-bike proberen (tenzij anders aangegeven).

Hoe kan ik een e-bike reserveren?

Om een e-bike te reserveren, heb je een account nodig. Je kunt een account aanmaken door bij je werkgever op de 'doe mee'-button te klikken of via 'deelnemen' bij het uitgiftepunt. Nadat je een account hebt aangemaakt, kun je inloggen en een reservering maken.

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen / verwijderen?

Je kunt je reservering terugvinden in het menu Reserveringen, onder 'Mijn reserveringen'. Klik op [wijzigen] en je reservering verschijnt in beeld. Je kunt nu je reservering wijzigen / verwijderen.

Waarom moet ik een bruikleenovereenkomst ondertekenen?

In de periode dat je onze e-bike reserveert, ben je verantwoordelijk voor de e-bike en de bijbehorende accessoires. Op het bruikleenformulier staat beschreven wat je van ons hebt meegekregen en met je handtekening bevestig je dat je deze spullen van ons hebt ontvangen.

Alle e-bikes in het overzicht bij reserveringen zijn rood, en nu?

Dit betekent dat alle e-bikes gereserveerd zijn. Je kunt helaas geen reservering maken.

Ik wil meerdere reserveringen maken, kan dat?

Nee, dat is niet mogelijk tenzij het systeem dat anders aangeeft.

Ik heb de verkeerde e-bike gekozen, en nu?

Een andere e-bike selecteren kun je alleen doen door je eerste reservering te verwijderen en een nieuwe reservering (bij de juiste e-bike) aan te maken.

Ik wil graag een e-bike ontdekken, wat moet ik doen?
Je kunt een e-bike proberen via je werkgever of via het Uitgiftepunt Cycle Center. Op de aanmeldpagina zie je of je werkgever mee doet. Staat je werkgever er niet bij? Dan kun je onder bepaalde voorwaarden een e-bike via het Uitgiftepunt Cycle Center proberen. Na het aanmaken van een account kun je kiezen wanneer en met elke e-bike je de probeerperiode wilt starten.
Kan ik gratis deelnemen?

Jazeker, de probeerweek is helemaal gratis.

Welke voorwaarden moet ik accepteren om deel te nemen?

We vragen je wel om akkoord te gaan gaat met de productvoorwaarden en de privacyvoorwaarden, zodat je weet hoe onze dienstverlening eruit ziet. Belangrijk om te weten is dat je een eigen risico hebt als er door je schuld schade optreedt.

Welke merken zijn er?

Er zijn verschillende typen e-bikes. Het verschilt per werkgever welke e-bikes er worden ingezet. Als je inlogt in het reserveersysteem, zie je welke e-bikes bij je werkgever beschikbaar zijn. Doe je mee via het uitgiftepunt? Dan kunt u op de website zien welke e-bikes er beschikbaar zijn.

Kan ik alle merken uitproberen?

Nee dat gaat niet. Je mag maximaal 1 keer een e-bike reserveren. Wil je meer verschillende e-bikes proberen of een advies over welke fiets bij je past? Dan verwijzen we je graag door naar de rijwielhandelaar bij je in de buurt. 

Is de e-bike verzekerd?

Ja, de e-bike is verzekerd tegen schade en diefstal. Wij hanteren bij schade een eigen risico van € 25,-. Bij het opzettelijk toebrengen van schade, treedt de verzekering niet in werking. Alle kosten zijn dan voor de veroorzaker van de schade. Bij 'Schade, pech en diefstal lees je wat je moet doen wanneer je schade of pech heeft of wanneer je e-bike is gestolen.