Veelgestelde vragen

Ik wil graag een e-bike ontdekken, wat moet ik doen?
U kunt een e-bike proberen via uw werkgever of via het Uitgiftepunt Cycle Center. Op de aanmeldpagina ziet u of uw werkgever mee doet. Staat uw werkgever er niet bij? Dan kunt u onder bepaalde voorwaarden een e-bike via het Uitgiftepunt Cycle Center proberen. Na het aanmaken van een account kunt u kiezen wanneer en met elke e-bike u de probeerperiode wilt starten.
Kan ik gratis deelnemen?

Jazeker, de probeerweek is helemaal gratis.

Welke voorwaarden moet ik accepteren om deel te nemen?

We vragen u wel om akkoord te gaan gaat met de productvoorwaarden en de privacyvoorwaarden, zodat u weet hoe onze dienstverlening eruit ziet. Belangrijk om te weten is dat u een eigen risico hebt als er door uw schuld schade optreedt.

Welke merken zijn er?

Er zijn verschillende typen e-bikes. Het verschilt per werkgever welke e-bikes er worden ingezet. Als u inlogt in het reserveersysteem, ziet u welke e-bikes bij uw werkgever beschikbaar zijn. Doet u mee via het uitgiftepunt? Dan kunt u op de website zien welke e-bikes er beschikbaar zijn.

Kan ik alle merken uitproberen?

Nee dat gaat niet. U mag maximaal 1 keer een e-bike reserveren. Wilt u meer verschillende e-bikes proberen of een advies over welke fiets bij u past? Dan verwijzen we u graag door naar de rijwielhandelaar bij u in de buurt. 

Is de e-bike verzekerd?

Ja, de e-bike is verzekerd tegen schade en diefstal. Wij hanteren bij schade een eigen risico van € 25,-. Bij het opzettelijk toebrengen van schade, treedt de verzekering niet in werking. Alle kosten zijn dan voor de veroorzaker van de schade. Bij 'Schade, pech en diefstal leest u wat u moet doen wanneer u schade of pech heeft of wanneer uw e-bike is gestolen.

Doet mijn werkgever mee?

Op de website vindt u een overzicht met alle werkgevers die mee doen. Doet u werkgever mee, dan kun u zich direct aanmelden.

Hoe lang mag ik proberen?

U kunt 1 week 1 e-bike proberen.

Hoe lang mag ik proberen?

U kunt 1 week 1 e-bike proberen.

Wat is het uitgiftepunt Cycle Center?

Het uitgiftepunt Cycle Center is een centrale locatie in Maastricht waar u via Ontdek de e-bike een e-bike kunt proberen.

Wie kan een e-bike proberen via het uitgiftepunt Cycle Center?

U kunt deelnemen als u een werknemer bent, woont of werkt in Maastricht en als u voornamelijk met de auto naar het werk reist.

Hoe kan ik een e-bike reserveren?

Om een e-bike te reserveren, hebt u een account nodig. U kunt een account aanmaken door bij uw werkgever op de 'doe mee'-button te klikken of via 'deelnemen' bij het uitgiftepunt. Nadat u een account heeft aangemaakt, kunt u inloggen en een reservering maken.

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen / verwijderen?

U kunt uw reservering terugvinden in het menu Reserveringen, onder 'Mijn reserveringen'. Klik op [wijzigen] en uw reservering verschijnt in beeld. U kunt nu uw reservering wijzigen / verwijderen.

Waarom moet ik een bruikleenovereenkomst ondertekenen?

In de periode dat u onze e-bike reserveert, bent u verantwoordelijk voor de e-bike en de bijbehorende accessoires. Op het bruikleenformulier staat beschreven wat u van ons hebt meegekregen en met uw handtekening bevestigd u dat u deze spullen van ons hebt ontvangen.

Alle e-bikes in het overzicht bij reserveringen zijn rood, en nu?

Dit betekent dat alle e-bikes gereserveerd zijn. U kunt helaas geen reservering maken.

Ik wil meerdere reserveringen maken, kan dat?

Nee, dat is niet mogelijk tenzij het systeem dat anders aangeeft.

Ik heb de verkeerde e-bike gekozen, en nu?

Een andere e-bike selecteren kunt u alleen doen door uw eerste reservering te verwijderen en een nieuwe reservering (bij de juiste e-bike) aan te maken.

Werkgever deelname: Waar kan ik mijn e-bike ophalen?

De e-bikes staan bij uw werkgever in de fietsenstalling. Bij het reserveren krijgt u informatie over de locatie van deze fietsenstalling. Is het niet helemaal duidelijk? Dan kunt u altijd informeren bij de coördinator. U vindt zijn contactgegevens in uw dashboard.

Wat moet ik meenemen als ik de e-bike kom ophalen?

U moet een ondertekend bruikleenformulier meenemen en een geldig legitimatiebewijs.

Waar is het uitgiftepunt Cycle Center?

Het uitgiftepunt Cycle Center bevindt zich op de Sint Gerardusweg 40 (La Dolce Verhuur).

Wat zijn de openingstijden van het uitgiftepunt?

Cycle Center is geopend van dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 uur tot 17.00 uur (november - april). Kijk voor actuele openingstijden op onze website.

Wanneer moet ik de e-bike terugbrengen?

In uw reservering staan de precieze data vermeld. Bovendien ontvangt u 2 dagen voorafgaand aan het inleveren van uw e-bike, een e-mail hierover.

Hoe lang duurt het opladen?

Gemiddeld duurt het 5 uur voordat de accu 100% is opgeladen. Afhankelijk van de capaciteit van de batterij duurt dit langer of korter. Op het display van sommige e-bikes kunt u deze status bekijken.

Hoe ver kan ik fietsen met een volle accu?

De actieradius van de e-bike is afhankelijk van de mate van ondersteuning, wind, heuvels en snelheid. Bij normaal gebruik kunt u uitgaan van minimaal 60 kilometer. Als de batterij leeg is kunt u de e-bike als gewone fiets gebruiken.

Hoe moet ik de accu opladen?

In elk normaal stopcontact (220V/230V) kunt u de batterij van de e-bike opladen. Afhankelijk van de capaciteit van de batterij duurt dit langer. De oplader is bijgevoegd in de daarvoor bestemde tas. Opladen altijd op een droge plek. Het opladen kan het makkelijkste thuis.

Wat moet ik doen als mijn e-bike het niet meer doet?

Bel de medewerkers van onze servicedesk (085-73 25 666) en zij helpen u verder.

Wat moet ik doen als mijn e-bike beschadigd is?

Bel de medewerkers van onze servicedesk (085-73 25 666) en zij helpen u verder.

Wat moet ik doen als ik pech heb onderweg?

Bel de medewerkers van onze servicedesk (085-73 25 666) en zij helpen u verder. In veel gevallen komen wij u ophalen of we zorgen voor vervangend vervoer

Wat moet ik doen als mijn e-bike is gestolen?

Bel allereerst de medewerkers van onze servicedesk (085-73 25 666) en zij helpen u verder.  Verzeker u van het feit dat u een juist ingevuld proces verbaal heeft laten opmaken bij de Politie én dat u de sleutels voor handen heeft.

Onze helpdesk zal u een instructiekaart toe sturen over hoe verder te handelen.

Kan ik een vervangende e-bike krijgen als deze defect of gestolen is?

Ja. Onder bepaalde voorwaarden stellen wij een vervangende e-bike ter beschikking. 

Ik woon over de grens, heb ik dan ook recht op pechservice?

Ja, wij controleren of u in het buitenland woont en bieden u vervolgens kosteloos onze diensten aan tot maximaal 30 km over de grens.

Ik wil graag een e-bike kopen, en nu?

U hebt een e-bike geprobeerd en overweegt er 1-tje aan te schaffen. Voordat u uw geld gaat uitgeven kunt u zich het beste laten voorlichten door een van onze aangelsloten rijwielhandelaren. Zij hebben een goed zicht op de mogelijkheden en de ontwikkelingen in de markt.

Wat is jullie kortingsaanbod?

Op onze website staat ons kortingsaanbod uitgelegd.

Wie kan er gebruik maken van het kortingsaanbod?

Het kortingsaanbod is voor 1) deelnemers aan Ontdek de e-bike en 2) medewerkers van partners van Maastricht Bereikbaar. 

Wat moet ik doen om gebruik te kunnen maken van het kortingsaanbod?

U kunt via onze actiepagina Ontdek de E-bike eenvoudig een persoonlijke kortingsvoucher aanvragen. U kunt de kortingsvoucher inwisselen bij de aanschaf van een fiets of e-bike voor het woon-werkverkeer bij een van de deelnemende rijwielhandelaren

Voor welke type fietsen en e-bikes kan ik het kortingsaanbod gebruiken?

U kunt kortingsaanbod in beginsel gebruiken voor de aanschaf van iedere fiets, e-bike of high speed e-bike. Er zijn twee duidelijke voorwaarden: (1) u schaft een nieuwe fiets, e-bike of high speed e-bike aan die u gaat gebruiken voor het woon-werkverkeer en (2) de advies prijs bedraagt minimaal €500,-.

Let op: de verzekeringsdeal van ENRA geldt niet voor de aanschaf van racefiets en mountainbikes (niet vezekerbaar) en high speed e-bikes (aparte verzekering) 

Waarom moet ik mij registreren voor de aanvraag van een kortingsvoucher?

We hebben uw persoonlijke gegevens nodig om te controleren of uw werkzaam bent bij een van de aangesloten bedrijven en om uw een persoonsgebonden kortingsvoucher te e-mailen.

Waar kan ik een fiets of e-bike met korting aanschaffen?

U kunt een fiets of E-bike aanschaffen bij een van de deelnemende rijwielhandelaren in de regio Zuid Limburg. Daar kunt u ook gelijk een afspraak maken.

Hoe lang is mijn kortingsvoucher geldig?

Uw kortingsvoucher is 6 maanden geldig vanaf het moment van aanvraag.

Kan ik mijn kortingsvoucher ook gebruiken voor een collega, vriend(in) of familielid?

Nee, de kortingsvoucher is persoonlijk en eenmalig te gebruiken.

Welke voorwaarden gelden voor het kortingsaanbod?

Het kortingsaanbod is geldig bij één van de deelnemende rijwielhandelaren op vertoon van uw persoonlijke voucher. In bepaalde gevallen is de korting te combineren met de regelingen bij uw werkgever. Vraag altijd eerst bij afdeling personeelszaken welke regelingen er beschikbaar zijn. Sommige werkgevers werken samen met tussenorganisaties die al een korting via de rijwielhandelaren verrekenen (zoals Nationale Fietsprojecten en Forenzo). Het is daarom niet mogelijk het kortingsaanbod van Maastricht Bereikbaar te combineren met dergelijke regelingen. De korting is ook niet geldig in combinatie met andere kortingsacties en/of aanbiedingen bij de rijwielhandelaar en bij inruil van een tweedehandse fiets of e-bike.

Ben ik verplicht om een verzekering af te sluiten voor mijn fiets of e-bike?

Nee, dat is niet verplicht, maar we raden het u wel aan.

Ik ben mijn kortingsvoucher kwijt, wat nu?

Neem contact op met de servicedesk van Ontdek de e-bike op nr.: 085 - 73 25 666 of info@ontdekdeebike.nl.

Het lukt mij niet om een kortingsvoucher aan te vragen. Wat moet ik doen?

Als u problemen heeft met het aanvragen van een kortingsvoucher, dan kunt u contact opnemen met de servicedesk van Ontdek de e-bike: 085 - 73 25 666 of info@ontdekdeebike.nl